To nejlepší z Nového Zélandu

Rafting na Novém Zélandu

Relativně krátké novozélandské řeky a jejich velké převýšení v dramatickém horském terénu přímo vybízejí k dobrodružné plavbě na raftu. Nový Zéland má na výběr mnoho lokalit, které se nachází na obou hlavních ostrovech. Na Severním ostrově jsou populární řeky v okolí jezera Taupo, Jižní ostrov nabízí mnoho řek, ale jen některé z nich jsou využívány na pravidelné komerční bázi. Předpokládáme, že první raftařské krůčky již máte za sebou a proto vám rádi nabídneme peřeje obtížnosti 4 až 5, ale i pro začátečníky je vždy k dispozici klidnější voda. Obvykle plavba spolu s přípravou zabere půl až celý den, ale výjimkou nejsou ani několikadenní plavby. Lahůdkou pak mohou být speciální akce, kdy vás vrtulník vysadí vysoko v horách a několik dnů sjíždíte divokou horskou krajinou až k ústí  řeky do moře.
Jako v některých dalších oblastech turistického ruchu, i zde bohužel najdete turistické „fabriky", zejména v blízkosti turistických center. Zeptejte se nás, vybereme pro vás tu nejvhodnější lokalitu.

Jaký rafting může Nový Zéland nabídnout slovy jednoho z klientů - aktérů:

„Večer jsme přijeli do raftové základny, po večeři shlédli trochu "hrozivého" motivačního videa z raftu a nakonec si před spaním zahráli na kytaru. Ráno jsme se probudili do zamračeného dne, počasí se zdálo být proti nám. Pomalu se začalo trousit více nám podobných dobrodruhů a čekali jsme na začátek. Před jedenáctou vše vypuklo. Byli jsme organizátory hromadně přivítáni  a poté nás čekalo trochu poučení o tom co nás čeká a nemine. Vyfasovali jsme kompletní oblečení - boty, tričko, neoprén, plovací vestu a helmu. Nasedli do autobusu a vydali se po prašné cestě proti proudu řeky. Dojeli jsme k vodě a zformovali se do posádek. Náš průvodce se pokouší zkoordinovat naše reakce na jeho povely. Školení pomalu končí, teorii jakž takž zvládáme a hurá, z širokého údolí vplouváme do kaňonu. Nejprve malé trojkové peřeje, zkoušíme si povely v praxi. Na chvíli zastavujeme u břehu a dostáváme další instrukce. Tak už jsme v tom, čtyřkové peřeje... Báječné, jsme mokří skrz naskrz a je nám už všechno jedno. Znovu zastavujeme u břehu a průvodce nám vysvětluje jak proplout další peřeje, co máme dělat a ještě jednou opakuje jak se dá zachránit v případě vypadnutí z lodě. Vrháme se do nádherné modré vody, pádlujeme nalevo, zpět, napravo, dopředu, leháme na dno, náhle se loď zlomí, jsme všichni pod vodou a přesto na lodi, hurá - úspěšně jsme projeli. Takto nás čeká dalších X peřejí, největší obtížnost pět a na konci plaveme v ledové vodě. Kaňon je nádherný, člověk ani neví zda sledovat peřeje nebo okolí a teď se hromadně plácáme ve vodě, snažíme se doplavat k protějšímu břehu... Troška odpočinku a nasedáme zase do člunů. Vyjíždíme z kaňonu a na břehu je už připraven druhý - „mokrý" autobus. Rafty házíme na přívěs a odjíždíme zpět do raftové základny. Neoprén dolů, horká sprcha, suché oblečení a  hladoví se vrháme na barbecue. Zatímco ráno před akcí byly slyšet zpátečnické řeči, teď je celá posádka nadšená a prý by si to hned sjela znova (z 10 možných bodů hodnocení aktivit dostává raft 11...) Nakonec jsme si koupili památeční CD s našimi fotografiemi (stejně se pod tou vodou nepozná kdo je kdo) a loučíme se, čeká nás ještě dlouhá cesta a večer se blíží...."