Home page / Info Nový Zéland / To nejlepší z Nového Zélandu / Rafting

Rafting na Novém Zélandu

Relativně krátké novozélandské řeky a jejich velké převýšení v dramatickém horském terénu přímo vybízejí k dobrodružné plavbě na raftu. Nový Zéland má na výběr mnoho lokalit, které se nachází na obou hlavních ostrovech. Na Severním ostrově jsou populární řeky v okolí jezera Taupo, Jižní ostrov nabízí mnoho řek, ale jen některé z nich jsou využívány na pravidelné komerční bázi. Předpokládáme, že první raftařské krůčky již máte za sebou a proto vám rádi nabídneme peřeje obtížnosti 4 až 5, ale i pro začátečníky je vždy k dispozici klidnější voda. Obvykle plavba spolu s přípravou zabere půl až celý den, ale výjimkou nejsou ani několikadenní plavby. Lahůdkou pak mohou být speciální akce, kdy vás vrtulník vysadí vysoko v horách a několik dnů sjíždíte divokou horskou krajinou až k ústí  řeky do moře.
Jako v některých dalších oblastech turistického ruchu, i zde bohužel najdete turistické „fabriky", zejména v blízkosti turistických center. Zeptejte se nás, vybereme pro vás tu nejvhodnější lokalitu.

Jaký rafting může Nový Zéland nabídnout slovy jednoho z klientů - aktérů:

„Večer jsme přijeli do raftové základny, po večeři shlédli trochu "hrozivého" motivačního videa z raftu a nakonec si před spaním zahráli na kytaru. Ráno jsme se probudili do zamračeného dne, počasí se zdálo být proti nám. Pomalu se začalo trousit více nám podobných dobrodruhů a čekali jsme na začátek. Před jedenáctou vše vypuklo. Byli jsme organizátory hromadně přivítáni  a poté nás čekalo trochu poučení o tom co nás čeká a nemine. Vyfasovali jsme kompletní oblečení - boty, tričko, neoprén, plovací vestu a helmu. Nasedli do autobusu a vydali se po prašné cestě proti proudu řeky. Dojeli jsme k vodě a zformovali se do posádek. Náš průvodce se pokouší zkoordinovat naše reakce na jeho povely. Školení pomalu končí, teorii jakž takž zvládáme a hurá, z širokého údolí vplouváme do kaňonu. Nejprve malé trojkové peřeje, zkoušíme si povely v praxi. Na chvíli zastavujeme u břehu a dostáváme další instrukce. Tak už jsme v tom, čtyřkové peřeje... Báječné, jsme mokří skrz naskrz a je nám už všechno jedno. Znovu zastavujeme u břehu a průvodce nám vysvětluje jak proplout další peřeje, co máme dělat a ještě jednou opakuje jak se dá zachránit v případě vypadnutí z lodě. Vrháme se do nádherné modré vody, pádlujeme nalevo, zpět, napravo, dopředu, leháme na dno, náhle se loď zlomí, jsme všichni pod vodou a přesto na lodi, hurá - úspěšně jsme projeli. Takto nás čeká dalších X peřejí, největší obtížnost pět a na konci plaveme v ledové vodě. Kaňon je nádherný, člověk ani neví zda sledovat peřeje nebo okolí a teď se hromadně plácáme ve vodě, snažíme se doplavat k protějšímu břehu... Troška odpočinku a nasedáme zase do člunů. Vyjíždíme z kaňonu a na břehu je už připraven druhý - „mokrý" autobus. Rafty házíme na přívěs a odjíždíme zpět do raftové základny. Neoprén dolů, horká sprcha, suché oblečení a  hladoví se vrháme na barbecue. Zatímco ráno před akcí byly slyšet zpátečnické řeči, teď je celá posádka nadšená a prý by si to hned sjela znova (z 10 možných bodů hodnocení aktivit dostává raft 11...) Nakonec jsme si koupili památeční CD s našimi fotografiemi (stejně se pod tou vodou nepozná kdo je kdo) a loučíme se, čeká nás ještě dlouhá cesta a večer se blíží...."

RANGITATA RAFTS - rafting na řece Rangitata

To nejlepší z Nového Zélandu

Rafting

Novozélandské řeky a jejich velké převýšení v dramatickém horském terénu přímo vybízejí k dobrodružné plavbě na raftu.

Divočina

Původní panenské deštné pralesy, tajemní nelétaví ptáci kiwi / kivi, vzácné slípky takahe, lachtani, delfíni, tučňáci, mořští terejové, albatrosi, velryby, horští papoušci kea nebo jejich příbuzní kaka.

Sopky

Geotermální aktivita, sopky a zemětřesení jsou neodmyslitelnou součástí Nového Zélandu. Město Auckland vyrostlo na padesáti sopkách. To vše díky poloze Nového Zéland.

Jeskyně

Novozélandské jeskynní temnoty se dají objevovat mnoha způsoby. Příjemně a nenáročně pěšky a nebo loďkou, dobrodružně, na gumovém kruhu podzemní říčkou.

Maoři

Původní polynéští obyvatelé Nového Zélandu, jsou v mnoha ohledech jedineční. Jejich původní kultura již mnoho let zažívá renesanci - výuka maorštiny je dnes opět všem dostupná.

Kajaky

Nový Zéland je nejčastěji synonymem pěší turistiky. Pro nasátí té správné ostrovní atmosféry k němu ale stejnou měrou patří jakýkoliv pobyt na vodě.

Jetboating

Jetboat / tryskový člun, proudový člun - novozélandský vynález, rychlý člun, který může plout po velice mělké vodě a překonávat peřeje. Nový Zéland nabízí mnoho řek vhodných k dobrodružné a scénické plavbě.

Combo aktivity

Nový Zéland - kombinované aktivity: balíček aktivit, který zvětší zážitek a ušetří čas nebo balíčky několika služeb za zvýhodněnou cenu.

Parníkem

Nový Zéland je obklopen oceánem, hluboké zálivy se zařezávají mnoho kilometrů do vnitrozemí, na Jižním ostrově se nalézá několik velkých jezer ledovcového původu.

Fjordy

Fjordy Národního parku Fiordland jsou tím nejcennějším co může Jižní ostrov nabídnout. Mohutné zářezy vykrojené dávnými ledovci dávají vědět o nespoutané síle přírody.

Letem

Rozmanitá novozélandská krajina přímo vybízí k vyhlídkovým letům, užijte si tu krásu z ptačího pohledu. Ať se jedná o sopky Severního ostrova, fjordy, pralesy, Alpy či ledovce Jižního ostrova.

Ostrovy

V novozélandských vodách různě daleko od pobřeží se nalézá mnoho dalších ostrovů, kde se nachází unikátní fauna a flóra.

Ledovce

Novozélandské ledovce Fox a Franz Josef jsou světově unikátní ze dvou důvodů: stékají až do nadmořské výšky kolem 300m a pohybují se desetkrát rychleji než ostatní světové ledovce.

Po kolejích

Nový Zéland býval zemí protkanou sítí železnice. Silniční doprava téměř neexistovala a cesty byly ve špatném stavu, lodní doprava byla pomalá.

Túry s komfortem

Nový Zéland je pro trempy pravým rájem, nádherná krajina, udržované stezky, dokonale fungující systém sítě chat na přespání.

Sport

Golf, rybaření, lyžování, jachting, cyklistika, potápění, běh, skialpinismus. Nový Zéland je zemí doslova přetékající nabídkou outdoorových sportů.

Golf

Každý kdo navštívil Nový Zéland si nemohl nevšimnout golfových hřišť, která se dají spatřit snad všude, i třeba na polosamotě zdánlivě bez lidí.

Rybolov

Nový Zéland je rájem rybářů. Kromě hojných řek a přírodních či umělých jezer máte skvělou příležitost si zachytat v mořských a oceánských vodách, které Nový Zéland omývají.

Adrenalinové aktivity

Nový Zéland je rájem pro adrenalinové aktivity, Bungee Jumping, Zorbing, Canyoning, Black Water Rafting, Rafting, lety na rogalu, seskoky padákem, horolezectví a mnoho dalších sportů.

Víno, jídlo, festivaly

Nový Zéland je bohatý nejen na přírodní krásy, ale také na vybrané kulturní zážitky a dobré jído a pití příjemně rozehraje vaše chuťové pohárky.